Danny är arg!



När Nöjesbladets schlagerbloggare Tobbe Ek i torsdags kunde avslöja plagiatanklagelserna mot Danny Saucedos tävlingsbidrag ”In the club” gick artisten i taket.

På sin officiella Facebook-sida svär han ”Jag blir så trött. Jag blir så jävla jävla trött. Får lust att hoppa av hela skiten.”

Och enligt Nöjesbladets källor är orden mer än tomma hot.

– Han funderar allvarligt på att hoppa av. Han har tagit väldigt illa vid sig, säger en person med god insyn.

På Facebook medger Danny att han hör vissa likheter mellan sitt tävlingsbidrag ”In the club” och den nicaraguanska gruppen Myla Vox låt ”El club”.

– Jag förstår att folk med dåliga musiköron anser dem vara lika. Men kom igen, skriver han.

Danny har skrivit ”In the club” tillsammans med Figge Boström och Peter Boström som också tagit illa vid sig.

Bolagschefen för gruppen Myla Vox viftar bort plagiat-anklagelserna.

– Jag har hört Dannys låt och den påminner om ”El club”, men jag tycker inte att låtarna är lika i stil, melodi eller struktur. I musikvärlden används många grepp om och om igen,

säger Myla Vox manager Gabriel Traversari.

När Nöjesbladet når Peter Boström hänvisar han till SVT:s pressavdelning. Men enligt uppgifter till Nöjesbladet har Dannys låtskrivarkollegor tillsammans med skivbolag, förlag och personer inom SVT ägnat mycket tid åt att övertyga Danny om att fortsätta.

Schlagergeneralen Christer Björkman vidhåller att han stannar.

– Jag har pratat med Danny. Han känner sig frustrerad och ledsen över skriverierna de senaste dagarna men laddar för finalen.

Nöjesbladet har förgäves sökt Danny Saucedo.



Källa: Aftonbladet


Kommentarer
Postat av: angelica

Han får verkligen inte hoppas av!!!! :(

2011-02-16 @ 15:47:25
URL: http://angelasvensson.blogg.se/
Postat av: Emelie Wonevik

haan får inte :/ <3

2011-02-16 @ 16:00:41
URL: http://emeliesaucedo.blogg.se/
Postat av: Li :)

sv: redan gjort hihi. :) <3



Och jag vet att han kommer inte hoppa av, han vill ju detta mer än allt, och danny är stark, han klarar kritik. :)

2011-02-16 @ 19:05:18
URL: http://lislife.blogg.se/
Postat av: Jessica

han får inte hoppat av :) <3

2011-02-17 @ 15:20:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0